Jumaat, 16 April 2010

Malaysian CyberGames Fest 2010

Program ini yang julung-julung kali di adakan bertujuan melahirkan generasi yang mahir dalam bidang ict terutamanya dalam bidang animasi. Progam ini dianjurkan oleh Cyberview Sdn Bhd dengan kerjasama MDeC, AMD, JPN Perlis dan Kerajaan Negeri Perlis melibatkan pentyertaan lebih 30 buah sekolah rendah di negeri Perlis.

Pasukan sekolah Kebangsaan Seri Tunjong telah diwakili oleh murid-murid Tahun 4 dan Tahun 5 yang terdiri daripada Muhammad Isma Nadzman, Amier Syafiq Zulkifli, Amirah, Shazwin Abu Hassan, Farizatul Atirah Ishak, Arfan Adam Sazali, Khairul Akmar Megar Ibrahim , Nur Afina, dan Muhammad Alif Arfan Mohamad.Pengisian kepada program ini, murid-murid didedahkan kepada permainan online yang berunsur pendidikan, melukis animasi dengan menggunakan program SmoothDraw dan berbagai lagi aktiviti yang dijalankan.

Penutupan majlis ini telah disempurnakan oleh YAB Menteri Besar Perlis Dato Seri Dr Md Isa Sabu. Turut hadir ialah Pengerusi MDeC Tan Sri Abdul Halim Ali yang juga ahli lembaga pengarah Cyberview Sdn Bhd.

Program ini telah dimenangi oleh SRJK (C) Khoon Aik Kangar yang akan mewakili negeri Perlis ke Malaysian CyberGames Fest 2010 di Cyber Jaya KL.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Malaysian Cyber Games Fest 2010